"Агенція Свято", купити феєрверк, салютна установка, піротехніка, фейерверк, купить салют, празничный салют, свадебный фейерверк, Рівне, Луцьк, Львів, купити святковий салют, купити салют оптом, купить петарды

Requirements

м. Рівне
КС (067) 847-1021
МТС (050) 538-7721 Олександр
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
(096)332-54-49 Мар'ян

Історія феєрверків. Створення.

феєрверкІсторія феєрверків. Створення.
Мудрі китайці винайшли в свій час порох аж ніяк не для військових цілей. Вони винайшли його для феєрверків. Багато народів з глибокої давнини прикрашали свої свята вогненно-світловими ефектами. Спочатку були великі яскраво палаючі багаття або безліч дрібних вогників - ілюмінація. Поступово вогненно-світлові вистави удосконалювалися і, врешті-решт, стали тим, що ми зараз називаємо феєрверками.

Письмові джерела минулого зберегли мало відомостей про вогненно-світлових видовищах і культурного життя народів.
Греки і римляни до свята лампадарій влаштовували ілюмінації зі спалюванням безлічі світильників на честь богині Мінерви і в знак подяки Богу Вулкану. Прометея вшановували за те, що дав вогонь людям. А у стародавніх єгиптян було навіть свято під назвою "світильники".

Достовірно відомо, що вже за часів Олександра Македонського індійці володіли мистецтвом прикраси своїх свят вогнянно-світловими ефектами. У стародавніх слов'ян багато обрядів були пов'язані з вогнем, особливо поклоніння богу-громовержця Перуна. У своїх обрядах слов'яни вшановували і сонце, яке на землі уособлювався з вогнем - "священний" дар небесного світила.
Певний стрибок у розвитку піротехніки в цілому, і феєрверкових мистецтв зокрема, стався після винаходу Калиник гелиопольскому в 668 р. так званого "грецького вогню". Вогонь цей був двох типів: метальний і палючий. Перший мав властивість пороху і викидав кам'яні ядра з металевих труб. Другий, здатний сильно горіти, греки видували з довгих труб, під натиском повітря вилітали вогненні кулі, які обпалювали піхоту і кавалерію. Склад "грецького вогню" зберігався греками близько 400 років в секреті, і постійно вживався ними у військовій справі і феєрверках.
Але все-таки корінний переворот в піротехніці і феєрверкових мистецтв, безумовно, стався після відкриття і широкого застосування пороху, завдяки якому стало можливим регулювати швидкість і силу горіння складів допомогою зміни їх дозування. Припускають, що порох існував в Індії та Китаї задовго до того, як з'явився в Європі. Китайці ще до 9 століття використовували бамбукові хлопавки для вигнання злих духів. Про застосування пороху у військовій справі достовірно відомо, що широке поширення артилерії в Китаї відноситься до початку XIII століття. В Італії артилерія була вже відома в 1326 году.На Русі перші артилерійські знаряддя з'явилися в 1389 році, під час князювання Дмитра Донського. Практично одночасно із застосуванням пороху в артилерії він став застосовуватися і для влаштування феєрверків.
Кращими майстрами по влаштуванню феєрверків в XIV - XV століттях по праву вважалися італійці. Вони влаштовували свої феєрверки на дерев'яних помостах, прикрашених статуями і живописно, широко використовували ілюмінацію. Статуї вивергали язики полум'я, а живописні полотна представляли собою транспаранти, підсвічені вогнем. Розкішні, дорогі феєрверки влаштовувалися, як правило, в особливо урочистих випадках, таких, як коронація царюючих осіб, їх дні народження, в дні головних релігійних свят. Таким чином, вже починаючи з XIV століття про феєрверки можна говорити, як про вид видовищного мистецтва.
На Русі систематичне проведення "вогненних потіхи" почалося з кінця XIV століття, коли стали застосовувати порох в артилерії. Цілеспрямовано на державному рівні пристроєм феєрверків стали займатися при Івані Грозному. Тоді в стрілецькому полку була введена посада "порохового завідувача", в чиї обов'язки, крім військових, входило також виготовлення і запуск феєрверків. У деяких джерела вказується, що Лжедмитрій I в ознаменування свого одруження з Мариною Мнішек влаштував великий феєрверк на Москві-річці проти царських палат. При дворі царя Михайла Федоровича (1596 -1645 рр..) Була заснована особлива "потішна палата", що мала штат "потішники", які організовували різні розваги, в тому числі і "вогненні потіхи". У "Статуті ратних, гарматних і інших справ, що стосуються до військової науки", складеному на початку XVII століття, наведені дані про виготовлення різних піротехнічних складів. До кінця XVII століття з боку найбільш культурної частини феодальної знаті і дворянства став проявлятися великий інтерес до феєрверкових розвагам. Спалюванням феєрверків захоплювалися князь Ф.Ю.Ромодановскій, особисто займався виготовленням і випробуванням феєрверкових виробів, князь В. В. Голіцина, боярин П.В.Шереметев та інші.салютЗ кінця XVIII століття феєрверкових мистецтво в Росії тісно пов'язане з ім'ям Петра I. Ще в молодості, в 17-річному віці, він цікавився феєрверками, особисто виготовляючи фейєрверочних фігури, і за участю оточували його осіб спалював їх. Ефектні фейєрверочних уявлення влаштовувалися молодим царем на різдво, масницю і т.п. Розширенню виробництва різних феєрверкових виробів сприяло створення в 1680 році в Москві спеціального ракетного закладу, яким були визначені точні величини зовнішніх діаметрів феєрверкових гільз - калібри по вазі свинцевих куль заданих розмірів. Петро I постійно цікавився зарубіжними досягненнями в області піротехніки та феєрверкових мистецтва, виписував з-за кордону книги на цю тему. Для пристрою феєрверкових уявлень він іноді залучав іноземних фахівців, що проживали в "німецькій слободі". Однак слід зазначити, що російські піротехніки вміли вже тоді не гірше своїх іноземних колег виготовляти феєрверки і влаштовувати феєрверки. Діяльність заснованого Петром I ракетного закладу дозволила істотно поліпшити якість і різноманітність феєрверкових составов.Прі виготовленні феєрверкових виробів стали застосовуватися: іскристі, іскристо-форсовие, сірчані, селітра-сірчані з додаванням фарбувальних солей склади, що дозволили якісно поліпшити видовищний ефект феєрверкових виробів і збільшити їх виробництво . До початку XVIII століття російські майстри-піротехніки виготовляли у великих кількостях практично всі види феєрверкових виробів, відомих в Європі. "Верхові" фігури були представлені різними типами ракет і вертушок. "Серединні" - римськими свічками і Бурак. "Низові" - фонтанами, Форс, шлагами, марсовим вогнем. Виготовлялися феєрверки, запалені на воді, - дукери і квакарі.
За Петра I вогненно-світловим видовищ і ефектам відводилася велика роль в декоративному оформленні новорічних святкувань. Той факт, що в указі сказано: щоб усі знатні люди, дворяни, служиві люди і купці повинні були випустити "кілька ракет, скільки у кого трапиться", свідчить про значне виробництві феєрверкових виробів. Також проводилися спеціальні фейєрверочних вистави з використанням декорацій. Процедура підготовки та проведення феєрверкових уявлень в першій половині XVIII століття була наступною. Спочатку надходило офіційне доручення Академії наук скласти програму. Цю обов'язок нерідко виконували видатні вчені того часу М.В.Ломоносов, І. П. Кулібін та ін Вони використовували свої знання в галузі геральдики, міфології, історії, хімії і, погодившись з приводом урочистості, складали докладну програму. Якщо програма писалася на німецькій мові, то її перекладали російською, в зтом брали участь такі відомі літератори, як В. К. Тредіаковський, М. В. Ломоносов і ін Після програму відсилали до канцелярії Артилерії та фортифікації, де давали вказівки на виготовлення піротехнічних виробів, необхідних для феєрверку. Потім будувався "фейерверочний театр" - величезний поміст, на якому розміщувалися всі перераховані в програмі фігури, стелажі, декорації і т.д. Іноді в феєрверкових уявленнях брали участь війська місцевих гарнізонів, які виробляли гарматний салют. У місцях, де була небезпека займання, чергували сторожа, публіка отримувала програму феєрверку. Протягом всього XVIII століття фейєрверочних уявлення займали першорядне місце в програмах різних свят. У Петербурзі, на стрілці Василівського острова, а 1730 спорудили особливий відкритий театр для показу феєрверків.
У 1809 році під керівництвом графа А.А.Аракчеева було розроблено "Положення про феєрверки", яке систематизувало і поставило під контроль держави виробництво феєрверкових виробів та проведення феєрверків. Будь-який бажаючий міг замовити у військовій лабораторії необхідну кількість феєрверкових виробів і проведення феєрверку. Особовий склад лабораторії був в змозі провести феєрверк, якщо виникала така необхідність.
салютНа початку XIX століття феєрверкових мистецтво в Росії було на вершині свого підйому. Як і раніше, в основному фейєрверочних вироби виготовлялися на основі іскристих складів. Для кольорових вогнів вживалися селітри-сірчані сполуки з додаванням фарбувальних солей. У першій половині XIX століття феєрверкових мистецтво збагатилося двома нововведеннями: ракетами з парашутом і бойовими ракетами. Перші дозволяли збільшити час горіння у повітрі кольорових вогнів за рахунок повільного спускання їх на парашуті. Другі дали можливість збільшити вагу начинки (звездок, швермеров, вогняного дощу) ракет. Це значно посилило видовищний ефект феєрверку. Відкриття французьким хіміком К.Бертолле хімічної сполуки хлорату калію, названого пізніше "бертолетової сіллю", послужило основою для створення яскравих кольорових вогнів. Згодом відкриття хлорнувато-кислої кислот, барієвих та стронцієвих, дозволило ще більше підвищити насиченість і яскравість кольорового полум'я. Створення кольорових вогнів з використанням бертолетової солі і хлорнувато-кислої кислот зробило переворот в феєрверкових мистецтві. Нові фейєрверочних склади, що дають чисте, насичене, яскраве кольорове полум'я, і ​​зроблені на їх основі контурні свічки пізніше з успіхом замінили дорогі і громіздкі гнотові щити і декорації з тьмяним кольоровим вогнем гнотів. Проведення феєрверків ставало доступним приватним особам і невеликим громадським організаціям. Збільшення попиту на фейєрверочних уявлення і як наслідок на феєрверки призвело в другій половині XIX століття до різкого збільшення числа приватних фабрик, що спеціалізувалися на виготовленні та проведенні феєрверків. На початку XX століття широкого поширення набули невеликі фейєрверочних уявлення. Вони влаштовувалися на дачах, в міських парках і скверах як приватними особами, так і різними товариствами та установами.
Після жовтневого перевороту, в період з 1917-го по 1943 рік виготовленням феєрверкових виробів та проведенням феєрверків в основному займалися майстри-піротехніки, що працювали в парках культури і відпочинку та на кіностудіях. Фейєрверочних уявлення були такими ж, як і на початку століття, невеликими за масштабом, без пишних декорацій, видовищний ефект забезпечувався за рахунок нових феєрверкових складів.
Перший військовий салют був дан 5 серпня 1943 в ознаменування перемоги Червоної Армії над німецько-фашистськими загарбниками і звільнення міст Орла і Бєлгорода. Салют був проведений з 96 знарядь військ протиповітряної оборони і 24 знаряддями гарнізону Московського Кремля. Надалі стало традицією відзначати салютні залпи перемоги Червоної Армії. Найбільший салют був даний 9 травня 1945 року, в День Перемоги, в Москві.
Після війни ця традиція укорінилася в культурному житті радянського суспільства, і салюти стали проводити регулярно в дні загальнодержавних свят. Вітчизняними підприємствами було розроблено значну кількість салютних пострілів калібрів 310, 195, 105 мм, з вогненно-світловими і звуковими ефектами. У 1957 році вітчизняним підприємствам було дано замовлення на розробку нових феєрверкових виробів паркового плану для підготовки до VI Всесвітнього фестивалю молоді та студентів у Москві. Грандіозні фейєрверочних уявлення були влаштовані до 50-річчя Радянської влади (1967 рік), до 100-річчя від дня народження В.І.Леніна (1970 рік), до 50-річчя утворення СРСР (1972 рік), для цих свят також розроблялися нові фейєрверочних склади і вироби.
Новий якісний стрибок у розвитку вітчизняного феєрверкових мистецтва відбувся в 90-ті роки, коли в сформованих економічних умовах підприємства-виробники феєрверкових виробів були змушені розширити асортимент і також став можливий легальний імпорт різноманітної піротехніки з КНР. Сьогодні Китай є найбільшим світовим виробником всіх видів розважальної піротехніки, китайські майстри щорічно придумують та втілюють нові ефекти, регулярне міжнародне спілкування дозволяє обмінюватися досвідом у сфері феєрверкових мистецтва.

Купити феєрверки ТМ "Агенція Свято-феєрверк", можна також замовити.

Додати коментар


Захисний код
Оновити